2010. március 27., szombat

Az utolsó szál / The last thread

A későn érkező meleg azt eredményezte, hogy az ilyentájt nyíló virágok robbanásszerűen beindultak, és villámgyorsan lezajlik a máskor kicsit elhúzódó virágzásuk. A hét elején jött a hír, hogy kinyílott a kakasmandikó. Más dolgom lévén, nem rohantam azonnal a szép kis virágokhoz, de a hét vége felé az egyik délután alkalmasnak tűnt egy gyors látogatásra. A lemenő nap fényeit még ki tudom használni. Izgatottan nyomtam a gázt, mert Gábor barátom szerint soha nem látott mennyiségben nyílnak a mandikók. A lelkesedés aztán alább hagyott, mikor az úton Miki hajtott velem szembe. Gyors telefonos diskurzus után, amit persze szigorúan az autós kihangosítón keresztül tettünk :), megtudtam, hogy a virágok elnyíltak. Nem lehet, mondom, hiszen egy-két napja még tetőfokán volt a virágzás. Hát lehet. Az egész populációból egy, azaz EGY szál virágzott még, amit Miki után én is körbefényképeztem. :)

Because of the late arriving warmth bloom the vernal flowers quickly. The little dogtooth violet population bloomed under a week. I was able to take a photo of the last flower.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése