2009. január 3., szombat

A hónap képe

Úgy döntöttem, hogy a honlap anyagát bővítem egy hónap képe galériával. Szándékom szerint mindíg az előző hónap fényképeiből kerül egy kiválasztásra. Itt pedig mindig az aktuális fotóról írnék pár szót, leginkább a fotózás körülményeiről az expozíciós adatokról, esetleg a kép témájáról.
A kép kiválasztása mindig teljesen szubjektív lesz. Javaslatokat persze elfogadok bizonyos szakmai zsűritől (család). Ha esetleg a kedves olvasó szívesen olvasna a galériákba feltöltött képekről ebben a formában, akkor szívesen fogadok javaslatokat e-mail formájában, esetleg a vendégkönyvbe bejegyezve.

A 2008. december havi kép (a családi kupaktanács döntése alapján) a csuszka.
A kép Tolnanémedin készült, A szüleim kertjében felállított etetőnél. 2-3 csuszka jár rendszeresen napraforgóért. Ezen a délutánon is így volt. Menetrendszerüen hordták a magot. Az egyik nem szállt messze, hanem a dúcetető lábán kopácsolta ki a szotyit. Még az etetési szezon előtt fakéreggel borítottam be az egyébként csupasz akácoszlopot, hogy az ehhez hasonló felvételekre felkészüljek. Már délutánra járt, még kb fél óra, hogy a nap lemenjen a szemközti domb mögé, amikor többszöri próbálkozásom után sikerült ezt a beállítást elkapni, mert legtöbbször a fa közepén mozgott, nekem csak a hátát mutatva. Ezt a pózt (ami igazán csuszkás) egy az etetőn támadt hirtelen riadalom miatt vette fel. Gyors sorozatot lőttem, és már ment is az újabb falatért.
A kép épített lesből, állványra állított Pentax ist Ds vázzal, Sigma 70-300 optikával, f:6/7, 1/125, ISO400 beállításokkal, manuális fókusszal készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése